Det är inte alltid vi bygger webbsidor som marknadsför tjänster, företag eller produkter. Genom CMS-verktygen kan man också skapa plattformar som är till för support och hjälp åt befintliga kunder.
COBS levererar trådlösa larm- och kommunikationslösningar med fokus på personlig säkerhet. Deras avancerade tekniska produkter kräver att kunder och återförsäljare enkelt har tillgång till manualer, firmware, drivrutiner och datablad. Vår lösning på detta blev ett filarkiv med lättnavigerad struktur och effektiv sökfunktion. Filarkivet stödjer många typer av filer och kan förhandsgranska t ex Word och PDF filer.
COBS har också många återförsäljare och kunder som kanske inte har all teknisk kompetens för att lösa alla typer av problem de stöter på. Genom ett ärendehanteringssystem kan deras återförsäljare och kunder posta ”support tickets” för att få hjälp av COBS tekniker. Systemet gör det enkelt för COBS tekniker att samordna och effektivisera supporten till sina kunder.
Vidare kan de se vilka frågor som ofta återkommer och kan då lägga till dessa i sin kunskapsdatabas / FAQ.